Tips på redskap för magträning

(Bilden är lånad härifrån)
 
I måndags när jag var med Jonas på innebandyträning körde jag precis som tidigare ett pass på gymmet under tiden. Denna veckan hittade jag ett nytt redskap som jag använde. Det var magen som fick sig en omgång. Jonas brukar köra en variant av denna övning fast med skivstång istället, vilket jag inte orkar ännu. 
 
(Eftersom jag inte är personlig tränare tänker jag skriva hur jag använde den och inget annat)
Stå på knä, och håll "abrollern" framför dig. Viktigt är att ha raka armar hela tiden. Rulla sedan frammåt och håll emot med magen. (Här känner man tydligt hur lång fram man orkar gå). Rulla sedan tillbaka i utgångsläget. Upprepa! Jag gjorde 10x3 repetitioner vilket var lagom för mig. 
 
Fördelen med att ha ett redskap avsett för denna typ av övning var att "maskinen" var lätt att rulla fram och tillbaka. Jag tyckte även att det var enklare att genomföra övningen när greppet var smalare. Vill man göra övningen som Jonas gör kan man ha en liten skivstång med en viktplatta på varsin sida istället. (Det finns på i stort sett alla gym). 

Kommentera här!
♥ Lämna gärna en kommentar!


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

Namn på din blogg/hemsida:

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0